Kalifornia-roadtrip, osa 1

Sain tehtyä viimeiset tentit 27.5.! En voi uskoa, että olen siis kohta ihan valmis maisteri. Sitten juhlan kunniaksi täyden lennon otin - lähdin siis seuraavana päivänä, 28,5., Los Angelesiin. Tämä ei kuitenkaan tapahtunut hetken mielijohteesta, vaan matkaa oli suunniteltu pitkään ja hartaasti. Tiedossa oli nimittäin Kalifornia-roadtrip - pysähdyspaikkoina Kaliforniaa, Nevadaa ja Arizonaa eli Los Angeles, San Francisco, Yosemite, Las Vegas ja Grand Canyon. Eli oikeastaan kai Kalifornia-roadtrip on Kalifornia-Nevada-Arizona-roadtrip.
Lomalla voi ottaa rennosti

Santa Barbara oli ensimmäinen pysähdyspaikkamme matkalla Losista San Franciscoon

Aina aurinkoinen Kalifornia - hah

Laskeuduimme siis Los Angelesiin lauantaina. Tarkoituksenamme oli jäädä loppupäiväksi ja seuraavaksi yöksi Losiin, mikä tapahtuikin, mutta puolet päivästä vietimme lentokentällä erinäisissä tarkastuksissa ja jonoissa. Kun vihdoin pääsimme hotellille, olimme nälkäisiä, väsyneitä ja kiukkuisia. Kävimme syömässä ja odottelimme, että kello olisi sen verran, että saisimme nukahtaa. Aikaero on 10 tuntia, ja jotta välttyisi jet lagilta mahdollisimman tehokkaasti, piti noudattaa kaikenlaisia kikkoja. Niistä yksi oli, että ei saisi nukkua. No, lopulta päämme vaan sammuivat seiskan aikaan ja nukuimmekin aika hyvin 12 tuntia putkeen. Seuraavana aamuna söimme aamupalan, kävimme tsekkaamassa hotellimme lähettyvillä sijaitsevan Santa Monica Pierin eli laiturin ja lähdimme matkaan kohti ekaa pysäkkiämme, Santa Barbaraa.

Olen lapsena istunut autoissa niin paljon, että se ei houkuta minua yhtään. Siksi olemmekin pilkkoneet matkamme osiin niin, että paljon ajamista tulee vain muutamina päivinä. Lisäksi maksimoimme aikamme Kaliforniassa ja naapuriosavaltioissa mahdollisimman pitkäksi, sillä täällä on niin paljon legendaarista nähtävää ja koettavaa, että mitään ei oikein voinut jättää pois. Mielestäni ei ole mitään järkeä esimerkiksi matkustaa tänne 16 tuntia ja käydä Los Angelesissa, mutta ei Las Vegasissa (saatika sitten vaikka Grand Canyonissa!).

Ensimmäinen pysäkkimme oli aika lähellä Los Angelesia, koska halusimme heti aluksi päästä vähän rentoutumaan ja lepäilemään rankan kevään jumeja ja stressejä pois. Haaveilin makoilevani rannalla ja nauttivani sangriaa, mutta Kalifornia yllättikin meidät hyytävällä sumusäällä. Oikeasti, Suomessa oli lämpimämpi lähtöpäivänämme kuin täällä oli esimerkiksi eilen! Kalifornialaiset tiesivät kertoa, että täällä paistaa yleensä aina, AINA, aurinko, mutta nyt on ennenkuulumattoman viileää. Kiva! Onneksi hotellimme on mukava ja uima-allas on lämmitetty. Ja onnistuin polttamaan poskipääni jotenkin ihmeellisesti sumusta huolimatta.

Kalifornian auringon alla - tai oikeastaan sumupilvien

Iron Fistin rantavarustus

Tässä siis fiiliksiä sieltä uima-altaalta. Pakkasin matkalaukkuuni uutuuksia Iron Fistiltä kokeiltavaksi rannalla ja altaalla. Spineless Kimono on siitä ihana, että se sopii niin uikkarien kanssa kuin ihan ei-uimiseen tarkoitetun asunkin kanssa - vaikka pikkumustan tai topin ja shortsien. Minulle ennestään tuntemattoman Victoria-merkin Sandalia Piel -nimiset sandaalit ovat mukavat kävellä, mutta silti tyylikkäät etenkin paksun pohjansa ansiosta. Nahkaosat ovat aitoa nahkaa, ja pohja tuoksuu! Minulla on ennestään yhdet kumikengät, jotka tuoksuvat lapsuuden tuoksupyyhekumeilta - jopa kaksi vuotta vanhoina. Nämä tuoksuvat vähän samanlaisilta. Kaikki eivät ehkä pidä tästä ominaisuudesta, mutta minusta kaikki tällaiset outoudet ovat ihan mahtavia!

Iron Fistin Spineless kimono toimii bikinien kanssa ja ilman

Altaalla yleensä loikoilen bikineissä, vaikka en kauheasti rusketukaan, mutta Iron Fistin Ditzy Skulls -uimapuvun pakkasin sellaisia päiviä varten, kun haluan peuhata meressä ja aalloissa. Bikinien kanssa sellainen on liian riskialtista. En halua loukata jenkkien siveellisiä mieliä, sillä olen ymmärtänyt, että topless-biitsit ovat täällä erossa muusta rannasta.

Iron Fistin Ditzy Skull -uikkarissa on kukkia, pieniä pääkalloja ja puolikas luuranko

Toivottavasti saan vielä syitä käyttää näitä uikkareita. Viimeistään kai Vegasissa, sillä siellä pitäisi lämpöä piisata. Ja hotellissamme on tietysti hulppea uima-allas, sillä Vegasissa kaikki on hulppeaa.

Kalifornia-roadtrip jatkuu Santa Barbarasta huomenna seuraavaan välietappiin Pebbles Beachille ennen San Franciscoa. Seuraavaan postaukseen saan ehkä jotain muitakin maisemia kuin omaa pylleröäni! Syy maisemattomuuteen on se, että läppäriltä kuvien lisääminen ja venkslaaminen on hankalaa ja juuri nyt olen lähdössä viininmaisteluun.

Voitte seurata reissupostauksia melkein reaaliaikaisesti Instagramini (missrukiver), Facebookin (Pin the Fuck Ups) tai Snapchatin (pinthefuckups) kautta.

Suomessakin on kai nyt aika lämmintä, joten en voi sanoa, että hajotkaa pakkaseen, mutta tajuatte idean.

Kategoriat: Ruki

Tagit: bikinit Iron fist kalifornia kengaet lomatyyli roadtrip Sandaalit tuotteet Uimapuku | Pysyvä linkki