Toimitusehdot - EMP

Maksutavat

Käytössäsi ovat seuraavat maksutavat

1. Klarna-lasku (14 vrk maksuaikaa - ehdot)

Laskulla maksat helposti ja turvallisesti, vastaanotettuasi ensin tilaamasi tuotteet. Maksuaikaa on 14 päivää. Maksumuistutuksesta veloitetaan 5 € muistutusmaksu sekä viivästyskorkoa korkolain mukaan. Tilauksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään tilaamisen yhteydessä henkilötunnuksesi sekä puhelinnumerosi, ja luottotietosi tarkastetaan luoton myöntäjän toimesta. Asiakastilillesi tallentamasi laskutusosoitteen JA valitun toimitusosoitteen täytyy täsmätä väestörekisterissä olevaan osoitteeseesi! Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen lähetettyäsi. Postikulujen lisäksi veloitamme 3,50 € laskutuslisän.

  • Noudettuasi tilauksen lähetämme sinulle laskun sekä kirjeellä että sähköpostitse.
  • Lisätietoja laskulla maksamisesta löydät osoitteesta http://klarna.com/.
  • Klarna-laskuihin liittyvissä kysymyksissä pyydämme kääntymään Klarnan asiakaspalvelun puoleen. Yhteystiedot löydät täältä.
  • Klarna-lasku on käytössä verkkokaupassa täysi-ikäisille asiakkaille.

2. Klarna Tili (osamaksu - ehdot)

Maksa tilauksesi erissä alkaen 5 € / kk.
Klarna-tili-maksutapa on suunniteltu niihin tilanteisiin, kun haluat itse päättää, millaisissa kuukausierissä lyhennät tilauksesi loppusummaa. Klarna-tili on myös paljon enemmän. Saat tilaamasi tuotteet ennen kuin sinun tarvitsee maksaa niitä ja kaikki Klarna-tilillä maksetut ostokset yhdistetään yhdelle kuukausilaskulle. Myös eri verkkokaupoissa Klarna-tilillä maksetut tilaukset yhdistyvät automaattisesti samalle kuukausilaskulle.

Tilauksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään tilaamisen yhteydessä henkilötunnuksesi sekä puhelinnumerosi, ja luottotietosi tarkastetaan luoton myöntäjän toimesta. Asiakastilillemme tallentamasi laskutusosoitteen JA valitun toimitusosoiteen täytyy täsmätä väestörekisterissä olevaan osoitteeseesi! Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen lähetettyäsi.

Tarkasta voimassa oleva Klarna-tilin korko ja muut kulut Klarna-tilin ehdoista.

  • Me emme veloita mitään Klarna-tili-maksutavasta mitään lisäkuluja
  • Klarna-tilin laskuihin liittyvissä kysymyksissä pyydämme kääntymään Klarnan asiakaspalvelun puoleen. Yhteystiedot löydät täältä.
  • Käytössä verkkokaupassa täysi-ikäisille asiakkaille

3. Verkkopankki (Paytrailin verkkomaksupainikkeilla maksaminen)

Verkkomaksupainikkeemme hoitaa Paytrail Oyj (http://www.paytrail.com).

Mikäli haluat maksaa tilauksesi verkkomaksupainikkeiden kautta omaa verkkopankkiasi käyttäen, valitse kyseinen maksutapa verkkokaupastamme ja jatka eteenpäin. Sinut siirretään tilauksen päätteeksi automaattisesti Paytrail Oyj:n sivustolle, josta voit valita oman verkkopankkisi ja suorittaa maksun käyttäen verkkopankkitunnuksiasi. Maksaminen on täysin turvallista, sillä kaikki tiedot on suojattu. Postikulujen lisäksi emme veloita mitään lisäkuluja.

4. Postiennakko

Postiennakkotilauksen maksat noutaessasi paketin omasta postistasi. Postikulujen lisäksi veloitamme 3,50 € postiennakkomaksun.

5. Tilisiirto (pankkitilille maksaminen)

Mikäli päätät maksaa tilauksesi suoraan tilillemme, saat maksuun tarvittavat tiedot sekä maksuohjeet sähköpostiisi lähetettävässä tilausvahvistusviestissä. Käsittelemme ja postitamme tilauksesi heti kun maksusi kirjautuu järjestelmäämme. Mikäli maksat vahingossa liikaa, palautamme rahat sinulle takaisin. Postikulujen lisäksi emme veloita mitään lisäkuluja.
Tärkeää:

  • Maksun täytyy saapua tilillemme 10 päivän sisällä tilauksen tekemisestä, tai tuotteet vapautetaan varauksesta jälleen myyntiin turhien varausten välttämiseksi.
  • Mikäli tilauksellasi on kiire, suosittelemme valitsemaan toisen maksutavan, sillä tilisiirrolla maksun kirjautumisessa järjestelmäämme kestää pankista riippuen 1-3 arkipäivää.
  • Älä lähetä meille sekkejä!!!
  • Muista käyttää maksaessasi tilausvahvistusviestissä kerrottua viitenumeroa!!!

6. Luottokortti (VISA, EURO/MASTERCARD, AMERICAN EXPRESS)

Mikäli päätät maksaa tilauksesi luottokortilla, valitse kyseinen maksutapa verkkokaupastamme ja jatka eteenpäin. Sinut siirretään tilauksen päätteeksi automaattisesti luottokorttipalveluun, jossa voit suorittaa maksun. Maksaminen on täysin turvallista, sillä kaikki tiedot on suojattu SSL-turvallisuusprotokollan mukaisesti. Postikulujen lisäksi emme veloita mitään lisäkuluja. Veloitamme maksun luottotililtäsi vasta kun tilauksesi on valmiina postitettavaksi.

7. PayPal

Mikäli päätät maksaa tilauksesi PayPal-tililtäsi, valitse kyseinen maksutapa verkkokaupastamme ja jatka eteenpäin. Sinut siirretään tilauksen päätteeksi automaattisesti PayPal-palveluun, jossa voit suorittaa maksun omalta PayPal-tililtäsi. Postikulujen lisäksi emme veloita mitään lisäkuluja.

Voit halutessasi käyttää samaa PayPal-tiliä automaattisesti jatkossa rastittamalla kassalla valintaruudun "Käytä jatkossa samaa PayPal-tiliä (pre-approved payment)”. Voit perua PayPal-tilisi linkityksen milloin tahansa PayPal-tililtäsi kohdasta Setting/Payments/Manage pre-approved payments.

  • Käytössä ainoastaan verkkokaupassa!

Pidätämme oikeuden olla tarjoamatta kaikkia maksutapoja kaikille asiakkaillemme. Tällaisessa tilanteessa asiakas voi tehdä tilauksen käyttäen saatavilla olevia maksutapoja.

Postikulut ja toimitustavat

Tilaukset toimittaa Suomen Posti ja käytössäsi on neljä eri toimitustapaa. Voit valita haluamasi toimitustavan siirtyessäsi maksamaan tilausta kassalle ostoskorisi kautta.
Jos haluat tilauksillesi ilmaisen toimituksen klikkaa tästä ja liity mukaan Backstage Clubiimme
Käytössäsi ovat seuraavat toimitustavat:

Nouto omasta Postista - Postikulut ovat 7,95 €

Posti lähettää sinulle saapumisilmoituksen tekstiviestinä, sähköpostilla ja/tai kirjeitse heti kun paketti on noudettavissa omasta postitoimipaikastasi. Posti säilyttää pakettiasi vain 7 päivää saapumispäivästä laskettuna, joten muista noutaa pakettisi mahdollisimman pian saapumisilmoituksen saatuasi.

Nouto Postin pakettiautomaatista - Postikulut ovat 7,95 €

Voit etsiä haluamasi pakettiautomaatin postinumeroa käyttäen. Voit valita minkä tahansa Postin pakettiautomaateista, missä päin Suomea tahansa. Saat saapumisilmoituksen ja lokeron avauskoodin tekstiviestillä heti kun paketti on noudettavissa, joten muista ehdottomasti tallentaa kännykkänumerosi asiakastietoihisi. Posti säilyttää pakettiasi pakettiautomaatissa 7 päivää saapumispäivästä laskettuna, joten muista noutaa pakettisi ajoissa. Pyrimme aina optimoimaan pakettien koon, mutta mikäli on niin suuri, ettei se mahdu pakettiautomaattiin, vie Posti pakettisi lähimpään postiin ja lähettää sinulle tiedon asiasta.

Nouto valitsemastasi Postista - Postikulut ovat 7,95 €

Valitse haluamasi Postin palvelupiste postinumerolla hakien. Nämä ovat kaikki Postin palvelupisteet, jotka sijaitsevat Postin omissa tiloissa, kioskeissa tai vähittäiskaupoissa. Saat saapumisilmoituksen paketista tekstiviestinä, sähköpostilla ja/tai kirjeitse heti kun paketti on noudettavissa. Muista noutaa pakettisi 7 päivän sisällä saapumisilmoituksen saatuasi.

Postin kotiinkuljetus - Postikulut ovat 7,95 € + 5 € kotiinkuljetuslisä = 12,95 €

Mikäli haluat tilauksesi suoraan kotiin toimitettuna, on tässä sinun valintasi! Posti soittaa sinulle ennen toimitusta tilauksessasi annettuun puhelinnumeroon ja sopii paketin toimitusajankohdasta kanssasi. Muista siis ehdottomasti tallentaa puhelinnumero asiakastietoihisi. Mikäli Posti ei tavoita sinua puhelimitse, eikä voi toimittaa pakettia kotiisi, vie se pakettisi toimitusosoitettasi lähinnä olevaan postitoimipaikkaan ja lähettää sinulle tiedon noutopaikasta.

Mikäli sovit Postin kanssa paketin toimittamisesta, mutta et ole sovittuun aikaan vastaanottamassa pakettiasi, vie Posti paketin takaisin terminaaliinsa. Posti ottaa sinuun uudelleen yhteyttä ja voi halutessasi toimittaa paketin kotiisi uutena ajankohtana, mutta tässä tapauksessa joudut maksamaan kotiinkuljetuksesta erillisen palvelumaksun. Posti voi halutessasi toimittaa paketin myös noudettavaksi postitoimipaikasta.
Kotiinkuljetus on lisäpalvelu, joka maksaa normaalien 7,95 € postikulujen lisäksi 5 €.

Käytössäsi ovat alla kerrotut maksutavat:

Kokonaispostikulut maksutavoittain (hinnoissa on huomioitu mahdollinen postiennakkolisä ja laskutuslisä)

Maksutapa Postikulut
Luottokortti 7,95 €
Tilisiirto / verkkomaksu-painikkeet 7,95 €
Postiennakko 11,45 € (sis. postiennakkomaksun)
Klarna-lasku/-erämaksu 11,45 € (sis. laskutuslisän)
PayPal 7,95 €

(Jos valitset toimitustavaksi Postin kotiinkuljetuksen, joudumme yllä kerrottujen hintojen lisäksi veloittamaan 5 € kotiinkuljetuslisän.)

Toimitusaika

Toimitamme tilauksesi normaalisti 3-5 arkipäivän kuluessa postituksesta laskien. Jos haluat, että tilauksesi postitusta viivytetään haluamaasi päivämäärään asti, pyydämme tekemään tilauksen puhelimitse, jolloin voimme määrittää tilauksellesi halutun postituspäivän. 

Kaikki tilaukset toimittaa Suomen Posti ja voit seurata tilauksesi kulkua Postin seurannassa osoitteessa http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/.
Tietoa tilauksesi seurannasta:

  • Kun tilauksesi on postitettu Saksan päävarastoltamme, kirjautuu Postin seurantaan merkintä "Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan."
  • Kun tilauksesi saapuu Postin logistiikkakeskukseen Vantaalle (normaalisti kahden tai kolmen arkipäivän kuluessa postituksesta laskien), kirjautuu Postin seurantaan merkintä "Lähetys on lajiteltu."
  • Kun tilauksesi on noudettavissa postin noutopisteestä tai pakettiautomaatista, kirjautuu Postin seurantaan merkintä "Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla."

Kerromme tilauksen yhteydessä tuotteen yleisten tietojen lisäksi myös tuotteiden saatavuustiedot. Muistathan kuitenkin, että saatavuustieto ei ole sitova tae toimitusajasta, vaan ainoastaan sen hetkisen tiedon mukainen arvio. Jos jonkin tuotteen saatavuudessa ilmenee ongelmia, otamme aina sinuun yhteyttä. 

Mikäli tilauksessasi on mukana jokin tuote, jota ei tilaushetkellä ole saatavana, voi verkkokauppamme tilatuista tuotteista riippuen ehdottaa tilauksen toimittamista kahdessa erässä. Mikäli kuitenkin haluat, että tilauksesi toimitetaan tällaisessa tapauksessa yhtenä lähetyksenä vasta kun kaikki tilatut tuotteet ovat saatavilla, voit valita tämän toimituksen "Lähetä tilaus" -kohdasta siirtyessäsi kassalle.

Uusien kuvastojen julkaisun aikaan voi pakkaamossamme ilmetä ruuhkaa suurista tilausmääristä johtuen. Tällöin tilausten postittaminen voi kestää hieman normaalia kauemmin. Pyrimme kuitenkin aina varmistamaan, että tilaukset saadaan postitettu ilman viivettä.

Vaihto- ja palautusoikeus

Haluamme asiakkaidemme olevan täysin tyytyväisiä tilattuihin tuotteisiin, joten tarjoamme kaikille tuotteille 30 päivän täyden vaihto- ja palautusoikeuden  (Backstage Club jäsenillämme on käytössä 100 päivän palautusoikeus). Sinulla on siis oikeus perua tilauksesi, vaihtaa tuotteita korvaaviin tuotteisiin tai palauttaa tuotteita ilman erillistä syytä 30 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta laskien.

Palautus on sinulle ILMAINEN, kun käytät asiakaspalautusosoitetta:
EMP-ASIAKASPALAUTUS – 614303
PL 35
80101 Joensuu

Sinun tulee palauttaa tuotteet sekä sähköpostitse saamasi palautuskaavake meille täytettynä 30 päivän määräajan sisällä tilauksesi vastaanottamisesta. Muistathan, että tilauksen noutamatta jättäminen EI ole sama asia kuin tilauksen palauttaminen. Mikäli päätät jättää tilauksesi noutamatta, tulee sinun ilmoittaa siitä meille sähköpostitse tai kirjeellä postitse. Pyydämme huomioimaan, että jokainen noutamaton tilaus aiheuttaa meille lähettämisen ja palautuksen postikuluina sekä tilauksen käsittelykuluina n. 20 euron kustannukset, joten toivomme sinun noutavan tilauksen.

Jos haluat vaihtaa palauttamiasi tuotteita korvaaviin tuotteisiin, toimitamme vaihtotuotteet sinulle veloituksetta. Mikäli haluat palauttamistasi tuotteista rahasi takaisin, maksamme hyvityksen tilillesi normaalisti 2-4 arkipäivän sisällä palautuksen käsittelystä laskien.

Olet vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lue ja täytä sähköpostitse saamasi palautuskaavake huolellisesti (löydät palautuskaavakkeen myös Täältä ja lähetä se palautuksesi mukana meille. Tällöin palautus sujuu ilman ongelmia ja voimme käsitellä palautuksesi nopeasti.

Muista ehdottomasti pyytää Postista kuitti palautuksestasi. Tällöin palautuslähetyksesi on mahdollisen katoamistapauksen sattuessa Postin vastuulla. HUOM! Ilman kuittia emme voi ottaa minkäänlaista vastuuta mahdollisesta palautuslähetyksen katoamisesta.

Pestyjä, käytettyjä tai muunneltuja tuotteita ei voi palauttaa/vaihtaa. Pidä siis huoli, että tuotteet ovat uutta vastaavassa kunnossa. Jos tuotteissa on esimerkiksi lemmikkieläimen karvoja, emme voi hyväksyä palautusta/vaihtoa. Palauta tuotteet aina alkuperäisissä pakkauksissa, ja jos kyseessä on useamman tuotteen setti, palauta aina kaikki settiin kuuluvat tuotteet.

Seuraavia tuotteita ei voi palauttaa/vaihtaa, mikäli kutistekalvo tai sinetti on poistettu:

  • CD:t, LP:t, DVD:t, Bly-ray:t videot, audiokasetit tai ohjelmistot.
  • Suljetuissa pakkauksissa toimitettavat tuotteet, joita ei voi palauttaa terveys-, turvallisuus- tai hygieniasyistä johtuen, mikäli pakkaus on avattu (esim. lävistykset, korvakorut, piilolinssit).

Seuraavilla tuotteilla ei ole vaihto-/palautusoikeutta:

  • Liput (esim. konsertit ja festivaalit).
  • Kaupanpäälliset.
  • Omien toiveidesi mukaan valmistetut tai muokatut tuotteet.
  • Alusvaatteet ja uima-asut, mikäli niitä on käytetty. Tuotteita voi sovittaa, mutta ei käyttää. Sovittaminen tulee tehdä niin, etteivät tuotteet likaannu ja niiden hygieenisyys vaarannu.
  • Yllätyssetit/yllätystuotteet - mikäli toimitettavan tuotteen väri, muoto tai muu ominaisuus perustuu sattumanvaraisuuteen, ei tuotteella ole vaihto-/palautusoikeutta, paitsi jos tuote on viallinen.

TÄRKEÄÄ!

  • Tarkasta aina tilaamasi tuotteet (avaa myös mahdolliset pakkaukset) HETI ne vastaanotettuasi. Tällöin voit tehdä välittömästi reklamaation mahdollisista toimitusvirheistä tai hajonneista tuotteista.
  • Sovita tilaamasi vaatteet välittömästi ne vastaanotettuasi.
  • Jos palautat tuotteita maksutavalla Klarna-lasku, teemme muutokset laskullesi palautuksen saatuamme ja saat päivitetyn laskun sähköpostiisi. Maksa tilaus päivitetyn laskun mukaan.
  • Lue vaatteiden hoito-/pesuohjeet huolellisesti ja noudata niitä. Vastoin ohjeita pestyillä tuotteilla ei ole vaihto-/ palautusoikeutta. Löydät vaatteiden pesumerkinnät itse tuotteessa olevasta hoito-ohjeesta ja usein myös tuotteen infosivulta verkkokaupastamme. Mikäli et ole varma mitä merkinnät tarkoittavat tai merkintöjä ei löydy, ota meihin yhteyttä tai etsi lisätietoa internetistä.
  • Älä palauta tuotteita meille esimerkiksi matkahuollon kautta jälkivaatimuksena! Kaikki palautukset tulee tehdä Postin kautta käyttäen yllä kerrottua asiakaspalautusosoitetta, jolloin palautus on sinulle ILMAINEN.
  • Vaihtotilaukset toimitetaan aina normaalina postipakettina (ei kotiinkuljetusta).
  • Mikäli asiakas jättää noutamatta useamman tilauksen, pidätämme oikeuden vaatia tulevista tilauksista etukäteismaksua tai olla enää lähettämättä asiakkaalle tilauksia. Tämä koskee myös noutamattomia tilauksia, joista asiakas on ilmoittanut meille etukäteen.

Mikäli olet eri mieltä palautusehtojen tulkinnasta tilauksesi kohdalla, pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyrimme aina ratkaisemaan riitatilanteet molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla. Mikäli yhteisymmärrykseen ei päästä, on sinulla mahdollisuus viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Tutustu kuluttajariitalautakunnan valituksen teko -ohjeisiin.

Euroopan komissio on 15. helmikuuta 2016 lähtien tarjonnut verkkosovelluksen sellaisten kuluttajariitojen ratkaisemiseen, jotka liittyvät verkossa tehtyihin myynti- tai palvelusopimuksiin Euroopan unionin alueella asuvan kuluttajan ja Euroopan unionin alueella toimivan yrittäjän välillä. OS-alusta löytyy täältä: http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Malliperuuttamislomake
- Vastaanottaja: EMP.fi, PL 35, 80101 Joensuu, asiakaspalvelu@emp.fi
-Ilmoitan/Ilmoitamme (*), että haluan/haluamme (*) peruuttaa tekemäni/tekemämme (*) sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista (*) / seuraavan palvelun suorittamista (*):
- Tilauspäivä (*)/Vastaanottopäivä (*)
- Kuluttajan nimi (*) / Kuluttajien nimet (*)
- Kuluttajan osoite (*) / Kuluttajien osoitteet (*)
- Kuluttajan allekirjoitus (*) / Kuluttajien allekirjoitukset (*) (allekirjoitus tarvitaan vain jos lomake täytetään paperimuodossa)
- Päiväys
_____________________________
(*)  Valitse vain tarpeellinen vaihtoehto ja jätä ylimääräiset pois.

EMP Backstage Club - osallistumisehdot

1. Ehtojen laajuus

Näitä osallistumisehtoja sovelletaan Backstage Clubin jäsenyyksiin. (Termit ”jäsenyys” ja ”jäsen” viittaavat tässä asiakirjassa aina Backstage Clubiin). EMP:n yleiset käyttöehdot ovat myös voimassa, ellei näissä osallistumisehdoissa nimenomaisesti toisin mainita. EMP:n yleisissä käyttöehdoissa mainittu asiakkaan sopimuskumppani on myös asiakkaan Backstage Club -jäsenyyden sopimuskumppani.

2. Sopimuksen ja jäsenyyden solmiminen

  1. Jäsenyys on saatavilla vain seuraavien maiden asiakkaille: Suomi.
  2. Jäsenyys on yhdistetty suoraan EMP-verkkokaupan asiakastiliin. Jäsenyys edellyttää, että asiakkaalla on tai että asiakas avaa oman asiakastilin. Jäsenyyttä ei voi siirtää toiselle asiakastilille.
  3. Asiakas voi hakea jäsenyyttä tilaamalla Backstage Club -jäsenyyden EMP-verkkokaupasta. Jäsenyyden edut astuvat voimaan välittömästi. Jäsenyyden voi maksaa maksutavoilla Luottokortti, PayPal ja Klarna-lasku/-erämaksu. EMP lähettää tilauksen vastaanottamisesta sähköpostivahvistuksen. Tämä ei vielä tarkoita, että jäsenyyshakemus on hyväksytty. Asiakkaan jäsenyys astuu voimaan vasta, kun EMP lähettää sähköpostivahvistuksen asiakkaan tilaamasta jäsenyydestä (ja muista mahdollisesti tilatuista tuotteista). EMP säilyttää sopimuksesta kopion.
  4. Kuluttajansuojalain mukaisesti asiakkaalla on oikeus perua jäsenyys 14 vuorokauden kuluessa syytä ilmoittamatta.
  5. Backstage Club on asiakkaan käytettävissä heti jäsenyyden ostamisen jälkeen.

3. Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä. Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä ilmoituksella (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää liitteenä alta löytyvää malliperuuttamislomaketta, mutta tämän mallilomakkeen käyttö ei ole pakollista. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisen määräajan päättymistä.

3.1 Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme maksut, myös postikulut (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jona saamme tietää päätöksestänne peruuttaa sopimus. Suoritamme palautuksen sillä maksuvälineellä, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu palautuksesta kustannuksia.

Jos olette pyytäneet palvelujen suorittamista tai toimittamisen aloittamista peruuttamisen määräajan aikana, teidän on maksettava meille määrä, joka on suhteessa siihen, minkä verran sopimuksesta on täytetty siihen mennessä, jolloin ilmoitatte meille peruuttavanne sopimuksen, kun vertauskohtana on sopimuksen täyttäminen kokonaisuudessaan. Tarkennuksena mainittakoon, että mikäli olette jo ehtineet hyödyntää jäsenetuja, vähennetään hyödynnettyjen etujen arvo jäsenmaksusta ja vain erotus palautetaan.

3.2 Malliperuuttamislomake

- Vastaanottaja: EMP.fi, PL 35, 80101 Joensuu, asiakaspalvelu@emp.fi
- Ilmoitan/Ilmoitamme (*), että haluan/haluamme (*) peruuttaa tekemäni/tekemämme (*) sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista (*) / seuraavan palvelun suorittamista (*):
- Tilauspäivä (*)/Vastaanottopäivä (*)
- Kuluttajan nimi (*) / Kuluttajien nimet (*)
- Kuluttajan osoite (*) / Kuluttajien osoitteet (*)
- Kuluttajan allekirjoitus (*) / Kuluttajien allekirjoitukset (*) (allekirjoitus tarvitaan vain jos lomake täytetään paperimuodossa)
- Päiväys
_____________________________
(*)  Valitse vain tarpeellinen vaihtoehto ja jätä ylimääräiset pois.

4. Jäsenedut

Backstage Clubin jatkuvat edut ovat:

  1. Kaikille tilauksille ILMAINEN TOIMITUS. Asiakkaan ei tarvitse maksaa postikulujakuluja verkkokaupassa tekemistään tilauksista (ei minimitilausrajaa). Tärkeää: Muut kustannukset, kuten postiennakkomaksut ja laskutuslisät ovat edelleen voimassa.
  2. Backstage Club -jäsenenä asiakas saa valita aina kaupanpäällisen, kun tilauksen arvo ylittää tietyn rajan. Kampanjasta riippuen EMP:llä on oikeus lisätä valitsemansa tuote mukaan tilaukseen. Kaupanpäälliseen oikeuttava tilauksen arvo vaihtelee eri kampanjoissa. Kaupanpäällisillä ei ole vaihto-oikeutta!
  3. 100 päivän palautusoikeus: Jäsenenä asiakas saa käyttöönsä pidennetyn 100 päivän palautusoikeuden. Aika lasketaan tilauksen vastaanottamisesta. Palautus on ilmainen, kun se tehdään palautusehtojen mukaisesti. 100 päivän palautusoikeuden puitteissa palautettujen tuotteiden on oltava vain nopeasti kokeiltuja, samalla tavoin kuin liikkeen sovituskopissa, ja tuotteiden on oltava uutta vastaavassa ja virheettömässä kunnossa sekä alkuperäisessä pakkauksessa. 100 päivän palautusoikeus ei koske asiakaskohtaisesti räätälöityjä tuotteita (esim. painetut T-paidat) tai musiikki-, elokuva- ja ohjelmistotuotteita, jos asiakas on rikkonut LP-, CD-, DVD- tai Blu-Ray-levyn sinetin, eikä myöskään tuotteita, joita ei terveys-, turvallisuus- tai hygieniasyistä johtuen voida palauttaa, mikäli pakkaus on avattu (esim. lävistykset, korvakorut, piilolinssit).
  4. Huipputuotteita eksklusiivisilla tarjoushinnoilla. Tuotteet vaihtuvat usein, joten tarjolla olevat tuotteet kannattaa käydä tarkastamassa säännöllisesti.
  5. Eksklusiivinen ennakkomyynti. Jäsenillä on mahdollisuus tilata vaihtuvia tuotteita ennen muita asiakkaita.
  6. Prioroty-toimitus: Backstage Club -jäsenten tilaukset pakataan mahdollisten jonojen ohi (ei koske vaihtotilauksia).

Vaihtuvat jäsenedut:

  1. Backstage-alue: Jäsenillä on pääsy asiakastilin Backstage-alueelle. Alueella on kilpailuja, mahdollisuuksia osallistua tapahtumiin ja muita kampanjatarjouksia ainoastaan jäsenille. Osallistuminen tapahtuu rekisteröitymällä erikseen kyseiseen tapahtumaan, kilpailuun tai kampanjaan. Joissakin tapauksissa tarjouksiin liittyy erillisiä vaatimuksia. Tarjouksissa on aikaraja. Lisäksi tarjolla on vain jäsenille tarkoitettua sisältöä.

5. Jäsenyyden kesto ja päättyminen

5.1. Backstage Club on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, joka muodostaa jatkuvan velvoitteen ("jäsenyys"). Voit päättää jäsenyytesi viimeistään päivää ennen kyseisen jäsenyysvuoden päättymistä. Jäsenyysvuosi on sopimuksen alkamisesta lähtien laskettavat 12 kuukautta. Jäsenyyden päättäminen tehdään joko oman asiakastilin tai asiakaspalvelun (013 788 1800 tai asiakaspalvelu@emp.fi) kautta. Edellä mainittu ei vaikuta lakimääräiseen peruutusoikeuteen.

5.2. EMP:llä on oikeus päättää asiakkaan jäsenyys kolmen kuukauden irtisanomisajalla, mikäli Backstage Club –kanta-asiakasohjelma lopetetaan. Asiakkaalla on oikeus perua jäsenyytensä ilman ennakkoilmoitusta, mikäli EMP rajoittaa Backstage Clubin jatkuvia jäsenetuja (3.1) olennaisella tavalla. Jos asiakkaan jäsenyys päättyy ennenaikaisesti edellä mainitusta syystä, asiakkaalle palautetaan jäsenmaksusta osuus, joka vastaa vuositilauksesta käyttämättä jäänyttä aikaa.

5.3. Kummallakin osapuolella on lisäksi oikeus irtisanoa sopimus ilman irtisanomisaikaa, mikäli tällä on siihen hyvä syy. EMP:n osalta riittäväksi syyksi katsotaan, että asiakas poistaa asiakastilinsä, käyttää jäsenyyttä väärin tai rikkoo sopimusta merkittävällä tavalla. Backstage Club -jäsenyyden väärinkäyttämiseksi voidaan katsoa esimerkiksi jatkuvien, arvoltaan mitättömän pienten tilausten tekeminen tai jäsenyyden antamien ilmaisten postikulujen hyväksi käyttäminen tekemällä useampi tilaus alennuskampanjoiden yhteydessä useamman alennuksen saamiseksi. Tällaisessa tilanteessa asiakkaalla ei ole oikeutta saada hyvitystä.

5.4. EMP voi myöntää testi- tai promootiojäsenyyksiä tietyille asiakkaille oman harkintansa mukaisesti esimerkiksi kokeilu- ja kampanjakuukausien muodossa. Voimassa olevat ehdot koskevat myös testijäsenyyksiä ja muita promootiojäsenyyksiä, mikäli niille ei ole määritetty muita ehtoja. Kyseiset testi- tai promootiojäsenyydet ovat maksuttomia. Testi- tai promootiojäsenyydet päättyvät automaattisesti. Testi- tai promootiojäsenyyden päätyttyä asiakas voi jatkaa jäsenyyttä kohdan 4.1 mukaisesti vahvistamalla jatkamisen asiakastilisi kautta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun (013 788 1800 tai asiakaspalvelu@emp.fi).

5.5. Sinulla on mahdollisuus ostaa jäsenyys myös lahjaksi. Lahjan voi lunastaa vain kolmas osapuoli. Lahjaksi ostettu jäsenyys päättyy automaattisesti lahjaan merkittynä päivämääränä, ellei kyseinen kolmas osapuoli päätä jatkaa jäsenyyttä lahjajäsenyyden päättymisen jälkeen omalla asiakastilillään tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun (013 788 1800 tai asiakaspalvelu@emp.fi).

5.6 Kaupanpäällisten omistusoikeus siirtyy sinulle vasta peruuttamisajan päätyttyä. Jos kaupanpäällisiin liittyy minimitilausraja, on minimitilausraja aina voimassa ja sen täytyy tulla täyteen tai ylittyä tilauksessa myös lakisääteisen tai sopimusperusteisen peruuttamisoikeuden käyttämisen jälkeen. Jos tilauksen kokonaisarvo pienenee lakisääteisen tai sopimusperusteisen peruuttamisoikeuden käyttämisen seurauksena alle minimitilausrajan, täytyy myös tämän tilauksen kaupanpäällinen palauttaa meille takaisin. Tässä tapauksessa et voi pyytää korvaavaa kaupanpäällistä.

6. Jäsenmaksut

Vuosittainen jäsenmaksu mainitaan Backstage Club -sivustolla. EMP veloittaa jäsenmaksun vuosittain sillä maksutavalla, jonka olet itse määrittänyt. Jos kyseinen maksutapa ei ole enää käytössä tai veloitus ei jostakin muusta syystä onnistu, maksutavaksi vaihdetaan automaattisesti jokin toinen maksutapa, jonka olet määrittänyt asiakastililläsi. Jos maksaminen ei ole mahdollista millään määrittämistäsi tavoista, jäsenyytesi perutaan.

7. Osallistumisehtojen muutokset

EMP:llä on oikeus muuttaa osallistumisehtoja. EMP ilmoittaa asiakkaalle hyvissä ajoin mahdollisista muutoksista. Asiakkaalla on kuukausi aikaa kiistää muutokset. Mikäli asiakas ei kiistä muutoksia, muutetut osallistumisehdot tulevat voimaan kuukauden kuluttua. EMP muistuttaa aina muutosilmoituksen yhteydessä, että asiakkaalla on oikeus kiistää muutokset, ja mitä kiistämiselle asetetun määräpäivän jälkeen tapahtuu.

8. Muut ehdot

Osallistumisehtoihin sovelletaan Saksan lakeja. Mikäli asiakas ei asu Euroopan unionin alueella, oikeuspaikka määräytyy EMP:n rekisteröidyn toimipaikan mukaisesti. Muussa tapauksessa oikeuspaikkana on asiakkaan asuinpaikka, mutta asiakas voi puolustaa oikeuksiaan myös EMP:n rekisteröidyn toimipaikan mukaisessa paikassa.

Onko EMP:llä minimitilausrajaa?

Tilauksilla ei ole minimitilausrajaa, joten voit halutessasi tilata vaikka vain yhden tuotteen. Koska valikoimastamme löytyvät kaikki parhaat naisten ja miesten vaatteet, upeat elokuvien, TV-sarjojen, bändien ja pelien fanituotteet, paras musiikki ja paljon muuta, löydät kuitenkin varmasti reilusti tilattavaa! Joidenkin kampanjakoodien käyttäminen edellyttää tietyn arvoista tilausta ja minimitilausrajat on aina kerrottu kampanjan yhteydessä.

Pikatilaus

Jos et halua vielä luoda asiakastiliä verkkokauppaamme, voit tehdä pikatilauksen. Kysymme tilauksen toimittamiseen tarvittavat tiedot siirtyessäsi kassalle maksamaan tilauksesi.

Kuinka pikatilaus toimii?

  • Lisää ostoskoriisi kaikki haluamasi tuotteet.
  • Siirry ostoskoriisi sivun oikeassa yläreunassa olevaa "Siirry ostoskoriisi" -nappia painamalla.
  • Siirry kassalle painamalla "Siirry kassalle" -nappia.
  • Valitse pikatilaus painamalla "Tee pikatilaus" -nappia.
  • Anna tarvittavat yhteystiedot tilauksen toimittamista varten ja paina "Siirry eteenpäin"-nappia.
  • Valitse haluamasi maksutapa ja paina " Siirry eteenpäin "-nappia.
  • Tarkasta tilauksesi tiedot, hyväksy EMP:n ehdot ja lähetä tilaus painamalla "Lähetä tilaus" -nappia.
  • Valmista tuli!

Tärkeää!

  • Tekemällä pikatilauksen hyväksyt vastaanottavasi ilmaisen EMP-kuvaston ja EMP-uutiskirjeen. Voit milloin tahansa kieltäytyä vastaanottamasta uutiskirjettä painamalla uutiskirjeen alaosassa olevaa linkkiä. Voit kieltäytyä uutiskirjeestä ja kuvastosta myös ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
  • Kaikki tilaukseen liittyvät tiedot tallennetaan EMP:n tietojärjestelmään, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille, paitsi välttämättömissä tapauksissa, kuten esimerkiksi kuvaston ja tilauksen toimittamiseksi.
  • Jos olet aikaisemmin tehnyt EMP:ltä tilauksen puhelimitse tai kirjeitse, yhdistetään pikatilauksesi mahdollisuuksien mukaan aikaisempiin asiakastietoihisi.
  • Jos teet useampia pikatilauksia, yhdistetään pikatilauksesi mahdollisuuksien mukaan samojen tilaajatietojen alle.
  • Jos luot tulevaisuudessa asiakastilin EMP.fi-verkkokauppaan, yhdistetään kyseinen asiakastili mahdollisuuksien mukaan aikaisempien pikatilauksesi tilaajatietoihin.

EMP-lahjakortti

Käytössäsi on myös EMP-lahjakortti. Yllätä ystäväsi tai tuttavasi antamalla hänelle lahjaksi EMP-lahjakortti, ja olet takuulla välittömästi suuressa suosiossa!

Näin se toimii:
Lahjakortin ostaminen:

  • Löydät EMP-lahjakortin verkkokaupan etusivun alaosasta ”Asiakaspalvelu” kohdasta. Paina "Tilaa EMP-lahjakortteja" -linkkiä, anna pyydetyt tiedot, seuraa ohjeita ja tee lahjakorttitilaus.
  • Tarkasta, että selaimessasi on salittu evästeet, sillä muuten paluu maksun varmennussivulta takaisin kauppaan voi epäonnistua.
  • Heti kun lahjakorttitilauksesi rekisteröityy järjestelmäämme ja maksusi on hyväksytty, lähetämme sinulle tilausvahvistusviestin. Tässä viestissä kerromme lahjakorttikoodin sekä annamme linkin tyylikkäisiin lahjakorttimalleihin, jotka voit tulostaa ja antaa lahjaksi. Voit antaa lahjakortin ystävällesi tai tuttavallesi missä muodossa itse haluat, joten askartele vaikka oma hieno lahjakorttisi ja kirjoita siihen saamasi lahjakorttikoodi, tai lähetä lahjakorttikoodi esimerkiksi tekstiviestillä. Ainoa mitä ystäväsi / tuttavasi tarvitsee käyttääkseen lahjakortin on lahjakorttikoodi.

Lahjakortin käyttäminen:

  • Verkkokaupassa lahjakortti käytetään tekemällä ensin tilaus aivan normaalisti ja siirryttäessä kassalle syötetään "Käytä alennus-/lahjakorttikoodi" -kenttään saamasi lahjakorttikoodi ja painetaan "Tallenna"-nappia. Lahjakortin arvo vähennetään tilauksen kokonaissummasta.
  • Mikäli teet tilauksen puhelimitse, kirjeitse tai sähköpostitse, kerro lahjakorttikoodi meille tilauksen yhteydessä ja pyydä meitä käyttämään se tilauksesi maksuna. Syötämme sen manuaalisesti mukaan tilaukseesi ja lahjakortin arvo vähennetään tilauksen kokonaissummasta.

HUOM:

  • Lahjakorttitilauksen voi maksaa verkkomaksupainikkeilla, luottokortilla tai Paypal-maksuna!
  • Lahjakortin ostamisen yhteydessä ei voi käyttää alennus-/kampanjakoodeja, eikä lahjakorttitilauksiin anneta kaupanpäällisiä.
  • Mikäli lahjakortin arvo ei riitä tilauksen maksuun kokonaisuudessaan, veloitetaan loppusumma tilaajan valitsemalla maksutavalla.
  • Mikäli lahjakortin arvo on suurempi kuin tilauksen loppusumma, johon se käytetään, voit käyttää lahjakortin jäljelle jäävän arvon toisessa tilauksessa. Jäljelle jäävä arvo on käytettävissä samalla, alkuperäisellä lahjakorttikoodilla.
  • Lahjakortti on voimassa 25 vuotta ostopäivästä laskien.
  • Tilauksen yhteydessä voidaan käyttää myös useampi lahjakortti. Lisää lahjakortit yksi kerrallaan.
  • Lahjakortin arvoa tai osaa siitä ei voi lunastaa rahana.

Alennus-/kampanjakoodit + muut kampanjat

Tarjoamme usein asiakkaillemme alennus- ja kampanjakoodeja, joilla voi saada tilauksesta alennusta, ilmaiset postikulut tai muita rahanarvoisia etuja. Jos sinulla on koodi ja haluat käyttää sen tilauksessasi, toimi seuraavasti:

  • Verkkokaupassa koodi käytetään lisäämällä tuotteet ensin aivan normaalisti ostoskoriin, antamalla sen jälkeen kassalla "Lahjakortti- / kampanjakoodi" -kenttään koodin ja painamalla "Käytä"-nappia, joilloin koodin antama etu tulee mukaan tilaukseen.

HUOM!

  • Alennus- ja kampanjakoodeilla on aina yksiselitteiset alkamis- ja päättymispäivät. Valitettavasti on aina asiakkaita, jotka ovat tehneet tilauksen hieman ennen koodin julkaisua tai tekevät sen juuri koodin päättymispäivän jälkeen. Tätä ei voida välttää, joten alennuksia ja etuja ei sovelleta ennen alkamispäivää tai päättymispäivän jälkeen tehtyihin tilauksiin, eikä tällaisilla tilauksilla ole tästä syystä johtuvaa palautusoikeutta.
  • Alennus- ja kampanjakoodien käyttäminen vaatii asiakastilille kirjautumisen, joten koodeja ei voi käyttää pikatilauksissa.
  • Alennus- ja kampanjakoodi on yleensä käytössä vain verkkokaupan kautta tehdyissä tilauksissa. Rajoitukset on aina kerrottu kampanjan yhteydessä.
  • Jos palautat tilattuja tuotteita ja tilauksesi arvo laskee kampanjan/koodin kohdalla mainitun minimitilausrajan alle, ei kampanjan/koodin etu ole enää voimassa. Tämä koskee myös tilauksen mukana saatuja kaupanpäällistuotteita, jotka täytyy tässä tilanteessa palauttaa meille takaisin.
  • Huomioi isot ja pienet merkit. Kirjoita koodi täsmälleen samalla tavalla kuin se on esitetty.
  • Muista tarkastaa koodin voimassaoloaika.
  • Ilmaisiin postikuluihin oikeuttavaa koodia käytettäessä asiakas joutuu kuitenkin maksamaan mahdollisen postiennakkomaksun (postiennakkotilauksissa) tai laskutuslisän (laskulla tilattaessa).
  • Tilauksen yhteydessä voi käyttää ainoastaan yhden alennus-/kampanjakoodin.
  • Mikäli kampanja tarjoaa alennuksen sijaan jonkin muun edun (esim. mahdollisuuden saada tilauksensa täysin ilmaiseksi), on kampanjan kaikenlainen väärinkäyttäminen voittomahdollisuuksien parantamiseksi ehdottomasti kielletty.
  • Euro- ja %-määräiset alennuskoodit koskevat yleensä ainoastaan tuotteiden hintoja, ei postikuluja tai lahjakortteja. Alennuskoodit eivät koske mediatuotteita tai kirjoja, ellei kampanjan tiedoissa ole toisin kerrottu.

Kauppasopimuksen toteuttaminen

Yleensä kauppasopimus päättyy postittaessamme tilauksen asiakkaalle. Jos olet antanut sähköpostiosoitteen, saat ilmoituksen tilauksen vastaanottamisesta. Hyväksymällä ja postittamalla tilauksesi meidän osuutemme kauppasopimuksesta on täytetty. 

Meillä on kuitenkin tarvittaessa oikeus päättää kauppasopimus myös muilla sopivilla tavoilla, kuten esimerkiksi perumalla tilaus ja maksamalla asiakkaan meille maksama summa takaisin.

Vahingoittuneet lähetykset

Varmista aina vastaanottaessasi lähetyksen, että se on vahingoittumaton (tarvittaessa avaa paketti postivirkailijan läsnä ollessa ja tarkasta sen sisältö). Älä ikinä lunasta vahingoittunutta pakettia (esim. repeytynyttä pakettia), koska näin toimimalla tavallaan hyväksyt vahingoittuneiden tuotteiden vastaanottamisen. Mikäli paketti on vahingoittunut tai avattu, tee aina asiasta reklamaatio heti postissa ja vaadi reklamaatiosta tosite.

Salassapitoperiaatteet, rekisteröityminen & tietosuoja

Yleistä

Tietosuojakäytäntömme vastaa Saksan liittotasavallan tietosuojalain (Bundesdatenschutzgesetz) ja lain sähköisestä viestinnästä (Telemediengesetz) asetuksia. Kaikki tiedot, joita tarvitaan tilauksen käsittelyyn, tallennetaan tietokantaamme. Tilatessasi meiltä hyväksyt tilaamisen yhteydessä antamiesi tietojen tallentamisen ja että EMP Merchandising HGmbH, Darmer Esch 70a, 49808 Lingen (= EMP) ja sen tytäryhtiöt voivat käyttää niitä. Hyväksyt myös sen, että EMP voi käyttää näitä tietoja markkinointitarkoituksiin (esim. lähettää sähköpostitse tai tekstiviestillä tarjouksia uusista tuotteista tai palveluista, tai postittaa EMP-kuvaston). Mikäli et halua vastaanottaa tarjouksia, voit poistaa itsesi postituslistalta lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@emp.fi. Voit peruuttaa suostumuksesi tietojesi käytöstä koska tahansa lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@emp.fi.

Rekisteröityminen

EMP:ltä tilaaminen on erittäin helppoa. Voit rekisteröityä ilmaiseksi ja tallentaa tarvittavat henkilötiedot asiakastilille käyttäjätunnuksen ja salasanan taakse. Tällöin tiedot ovat aina valmiina tilauksen tekoa varten. EMP-asiakastili tekee tilauksen tekemisestä helppoa:

  • Ostoskorissasi olevat tuotteet tallennetaan tilillesi, joten voit tulla myöhemmin takaisin viimeistelemään tilauksesi.
  • Sinun ei enää tarvitse antaa henkilötietojasi tilatessasi.
  • Pääset tarkastelemaan ja muuttamaan henkilötietojasi sivun yläreunasta löytyvän "Asiakastilisi" –linkin kautta.

Rekisteröityminen on ilmaista eikä velvoita tilausten tekemiseen.
Voit lopettaa EMP-asiakastilisi koska tahansa. Voit tehdä tämän "Asitilisi" -sivulla kohdassa "Tilin asetukset" (sinun täytyy ensin kirjautua sisään tilillesi). Lopettaaksesi tilin klikkaa "Poista asiakastili" -nappia.

Webtrekk

Sivustolla kävijöistä kerätään ja varastoidaan anonyymiä dataa Webtrekk-verkkostatistiikkapalveluiden avulla sivuston käytettävyyden ja optimaalisen rakenteen kehittämiseksi. Tätä tarkoitusta varten datasta luodaan myös synonyymejä käyttäjäprofiileille. Näitä tietoja ei kuitenkaan koskaan yhdistetä alkuperäiseen käyttäjään.

Evästeet

Verkkokauppamme vaatii toimiakseen evästeiden (cookies) sallimisen. Voit sallia evästeet käyttämäsi selaimen asetuksista.
Evästeet ovat pieniä tekstidokumentteja, jotka tallennetaan tietokoneesi kovalevylle. Evästeemme eivät sisällä mitään henkilötietoja. Niitä käytetään ainoastaan navigointiin ja tunnistamiseen.

EMP-uutiskirje

Tarjoamme EMP-uutiskirjeen, joka lähetetään sinulle automaattisesti mikäli olet rekisteröitynyt verkkokauppaamme tai tehnyt meiltä tilauksen jotain muuta kautta. Viikottaisen uutiskirjeen lisäksi lähetämme erikoisuutiskirjeitä erinäisiin ajankohtaisiin aiheisiin liittyen (esim. tarjouskampanjat ja alennuskoodit). Rekisteröitymällä, tilaamalla kuvaston tai tekemällä meiltä tilauksen hyväksyt, että EMP Merchandising HGmbH, Darmer Esch 70a, 49811 Lingen ja sen tytäryhtiöt voivat käyttää sähköpostiosoitettasi markkinointitarkoituksiin. Tähän kuuluu sähköpostitarjousten ja -kirjeiden (esim. EMP-uutiskirje) lähettäminen sähköpostiisi. Sähköpostiosoitteesi tallennetaan pysyvästi, eikä sitä luovuteta kolmansille osapuolille! Jos et enää halua vastaanottaa uutiskirjettä, voit perua sen kunkin uutiskirjeen lopusta löytyvästä linkistä. Tämä poistaa sähköpostiosoitteesi postituslistalta, etkä saa enää tulevia uutiskirjeitä. Uutiskirjetilauksen peruminen ja uudelleen tekeminen, esimerkiksi alennuskoodin tai muun tarjouksen uudelleen saamiseksi, on kielletty.

Turvallisuus

Käyttämämme turvallisuussovellutus SSL (Secure Socket Layer) salaa kaiken verkkosivullemme syöttämäsi henkilökohtaisen informaation (kuten nimen, osoitteen ja luottokorttitiedot). Kolmannet osapuolet eivät pääse käsiksi tietoihisi SSL-suojatun yhteyden aikana. SSL kryptaa tiedot uniikilla salausavaimella, johon vain me pääsemme käsiksi.

Suojausprotokolla: SSL 3.0
Yleinen avain: SHA1 + RSA 2048 bit
Käyttäjätietojen kryptaus: RC4 128-bittinen; kolminkertainen DHE RSA – AES 256 bit
Seuraavat tiedot salataan:

  • henkilötiedot (nimi, osoite, puhelinnumero jne.)
  • sisäänkirjautumistiedot (email-osoite ja tunnussana)
  • maksutapa
  • luottokortti- ja pankkitiedot
  • puuttuvien tavaroiden viimeinen haluttu toimituspäivä

Turvallisuus

Henkilötietolaki (523/99) 10 §
1. Rekisterinpitäjä:
E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft mbH

Yhteystiedot:
E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft mbH,
Darmer Esch 70a, D-49811 Lingen, Germany
Puh. +49 591 914310

Yhteystiedot (Suomi):
PL 35, 80101 Joensuu. Puh. 013 788 1800, sähköposti: asiakaspalvelu@emp.fi

2. Rekisteriasioista vastaava henkilö/yhteyshenkilö:
André Bosse
Yrityksen johto: Ernst Trapp

Yhteyshenkilö (Suomi):
Marko Kämäräinen
PL 35, 80101 Joensuu. Puh. 013 788 1800, sähköposti: asiakaspalvelu@emp.fi

3. Rekisterin nimi:
EMP:n asiakasrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus tai rekisterin käyttötarkoitus:
Asiakassuhteiden hoitaminen ja tilausten käsittely.

5. Rekisterin tietosisältö:
Talletamme seuraavanlaisia tietoja:

  • Nimi
  • Osoitetiedot (katuosoite, talon/rapun/huoneiston numero)
  • Postinumero ja postitoimipaikka
  • Puhelinnumero
  • Sähköpostiosoite
  • Syntymäaika

6. Säännönmukaiset tietolähteet
Asiakkaan oma ilmoitus, EMP Merchandising HGmbH:n tilausjärjestelmä sekä mahdolliset Suomen lainmukaiset asiakastietojen ostot ulkopuolisilta tahoilta.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta eikä siirretä EU/ETA-maiden ulkopuolelle.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Manuaalinen aineisto säilytetään lukitussa, vartioidussa ja elektronisesti suojatussa tilassa.
ATK-pohjainen järjestelmä säilytetään lukitussa tilassa, joka on suojattu palomuuri-, käyttäjätunnus- ja salasanasuojauksin.

Tietoja välitetään sekä sisäisesti että ulkoisesti seuraaville ryhmille:

  • yhtiön eri liiketoimintaprosesseista vastaaville yksiköille (esimerkiksi henkilöstöhallinnolle, asiakasrekisterille, laskutukselle, osto-osastolle, markkinointiosastolle ja myyntiosastolle)
  • viranomaisille lain edellyttämällä tavalla (esimerkiksi sosiaali- ja veroviranomaisille)
  • Tilausten käsittelyn ja asiakassuhteen hoitamisen kannalta välttämättömille yhteistyökumppaneille ja alihankkijoille.

Rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään ainoastaan sellaiset rekisterinpitäjän ennalta määritellyt työntekijät, joiden toimenkuvaan tietojen käsitteleminen kuuluu. Näitä työntekijöitä sitoo salassapitovelvollisuus.

9. Tarkastusoikeus ja tarkastusoikeuden toteuttaminen
Rekisteröidyillä henkilöillä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä myös kopiot. Tarkastuspyyntö tulee tehdä kirjallisesti ja allekirjoittaa. Tarkastuspyyntö tulee toimittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilölle.

10. Tiedon korjaaminen ja tiedon korjaamisen toteuttaminen
Rekisteröidyllä on oikeus vaatia rekisterissä olevan virheellisen tiedon korjaamista. Korjaamispyyntö on tehtävä kirjallisesti ja riittävän yksilöidysti.
Tiedonkorjaamispyynnöt osoitetaan kirjallisesti rekisteriasioista vastaavalle henkilölle.

11. Kielto-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta sekä sukututkimusta varten. Kielto osoitetaan kirjallisesti rekisteriasioista vastaavalle henkilölle.

Criteo Retargeting -mainonta

Käytämme verkkokaupassamme Criteo GmbH:n (www.criteo.com) kehittämää Retargeting-mainontatekniikkaa. Se mahdollistaa kohdennetun mainonnan käyttäjille, jotka ovat kiinnostuneet verkkokaupastamme ja sen tuotteista. Tutkimusten mukaan henkilökohtaiset mieltymykset huomioon ottava mainonta on asiakkaalle kiinnostavampaa kuin mainokset, joilla on vähän tai ei lainkaan yhteistä asiakkaan oman maun kanssa. Teknologia mahdollistaa myös sen, että pääset helpommin suoraan sinua kiinnostaville tuotesivuille, mistä on hyötyä, koska verkko-ostaminen keskeytyy monesti, jolloin on myöhemmin vaikea löytää aiemmin valitsemiaan tuotteita. Personoitujen bannerien ansiosta pääset suoraan oikealle sivulle.

Ellet halua käyttää ominaisuutta vieraillessasi sivuillamme, voit kieltää sen käytön täältä.

Muuta tärkeää

  • Kaikki tuotteet postitetaan Saksassa sijaitsevalta päävarastoltamme.
  • EMP.fi toimittaa tilauksia ainoastaan Suomeen.
  • Lisätietoa kokomerkkinöistä löydät täältä.
  • Tarkasta aina tilaamasi tuotteet (avaa myös mahdolliset pakkaukset) HETI ne vastaanotettuasi. Tällöin voit tehdä reklamaation mahdollisista toimitusvirheistä tai hajonneista tuotteista.
  • Tilausvahvistusviestit lähetetään oletuksena HTML-muodossa, joten kun teet tilauksen, salli sähköpostiohjelmasi ottaa vastaan HTML-viestejä. Mikäli saat tyhjän tilausvahvistusviestin tai sinulla on muuten ongelmia tilausvahvistusviestien vastaanottamisen kanssa, ota meihin yhteyttä, niin autamme mielellämme.
  • Erikoistarjousten voimassaoloaika kerrotaan verkkokaupassa.
  • Ennakkotilatut tuotteet (ml. CD-levyt) postitetaan julkaisupäivänä tai päivää aikaisemmin. Ne eivät siis ehdi perille heti julkaisupäiväksi.
  • Erikoistarjoukset ovat lyhytaikaisia tarjouksia, emmekä voi aina taata tuotteiden saatavuutta. Tarjoukset ovat voimassa vain niin kauan kuin tuotteita on varastossa.
  • Kaikkien tilausten kohdalla sovelletaan ehtojamme.
  • Jollei toisin ole mainittu, kaikki tekstiilit ovat 100 % puuvillaa.
  • Kaikki meillä myytävät korut ovat joko täysin nikkelivapaita tai täyttävät vähintään EU:n nikkelidirektiivin määräykset. Nikkelidirektiivin täyttävätkin korut voivat kuitenkin aiheuttaa herkimmille allergisen reaktion, joten jos olet allerginen, emme suosittele korujen käyttämistä.
  • Kaikki tilaukseen liittyvät tiedot tallennetaan EMP:n tietojärjestelmään, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille, paitsi välttämättömissä tapauksissa, kuten esimerkiksi kuvaston ja tilauksen toimittamiseksi.
  • Emme vastaa tuotteidemme minkäänlaisesta väärinkäytöstä.
  • Kaikki hinnat ovat euroissa ja sisältävät arvonlisäveron 24 % (kirjat ja lehdet 10 %).
  • Nettitilauksissa tilaushetkellä EMP:n verkkokaupassa näkyvä hinta on internetin kautta tehtäville tilauksille lainvoimainen hinta, sivustolla olevia virheitä lukuun ottamatta. Asiakkaan tilatessa EMP-kuvaston kautta EMP varaa oikeuden muuttaa hintoja ilman erillistä ilmoitusta, mikäli hintoihin on kuvaston julkaisun jälkeen tullut muutoksia.
  • Painoteknisistä syistä johtuen kuvien värisävyt voivat joissakin tapauksissa poiketa hieman todellisesta.
  • Toimitettujen tuotteiden omistusoikeus siirtyy ostajalle vasta, kun ne on kokonaan maksettu.
  • Kaikki informaatio sivuillamme on suojattu tekijänoikeuslailla. Kaikenlainen kopiointi ja lainaaminen vaatii julkaisijan luvan.
  • Jos mikä tai mitkä tahansa yllä luetelluista säädöksistä tai kauppaehdoista julistetaan pätemättömäksi, mitättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, mikään muu säädös ei tämän seurauksena muutu sellaiseksi, vaan kaikki muut säädökset ja kauppaehdot kaikilta osin säilyvät sellaisenaan voimassa. Pätemättömäksi, mitättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi julistetun säädöksen tai kauppaehdon korvaa lähinnä kyseistä säädöstä tai kauppaehtoa vastaava kauppaehto, joka tulee välittömästi voimaan alkuperäisen säädöksen tai kauppaehdon pätemättömäksi, mitättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi julistamisen jälkeen.
  • Nämä säädökset ja kauppaehdot — mukaan lukien kaikki näiden ehtojen nojalla tehdyt kauppasopimukset — perustuvat saksalaisiin "Allgemeine Geschäftsbedingungen" -liiketoimintaehtoihin ja ovat Saksan lainsäädännön alaisia. Jos mikä tai mitkä tahansa näistä säädöksistä tai kauppaehdoista julistetaan pätemättömäksi, mitättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, saksalainen versio ehdoista säilyy sellaisenaan voimassa.

Paristojen hävittäminen ja ympäristönsuojelu

Tavarantoimittajamme ovat sitoutuneet ympäristöviranomaisen määräysten noudattamiseen.

Paristojen hävittäminen

Paristot eivät kuulu normaalin kotitalousjätteen joukkoon. Kuluttajana sinulla on velvollisuus palauttaa käytetyt paristot keräyspisteeseen. Paristot voi palauttaa yleisiin keräyspaikkoihin tai liikkeisiin, joissa pattereita myydään. Meiltä ostetut paristot voit luonnollisesti tyhjinä palauttaa osoitteeseen: 

EMP Asiakaspalautus - 614303
PL 35
80101 Joensuu
Suomi

Vaarallisia kemikaaleja sisältävät patterit on merkitty seuraavalla tunnuksella:

Pb = Paristo sisältää lyijyä
Cd = Paristo sisältää kadmiumia
Hg = Paristo sisältää elohopeaa

Batterien

Sähkö- ja elektroniset laitteet

Sähkö- ja elektronisia laitteita ei saa hävittää kotitalousjätteen mukana! Kuluttajana sinulla on velvollisuus palauttaa käytetyt sähkölaitteet maksutta alueellasi olevaan keräyspisteeseen.

Vastuuvapaus

EMP (EMP Merchandising HGmbH) ei ole vastuussa minkään sivuston sisällöstä, jolle meidän sivustoltamme on linkki tai viittaus - paitsi jos olemme täysin tietoisia sivuston laittomasta sisällöstä sekä linkityksen olemassaolosta. Mikäli kyseisellä sivustolla esitetty informaatio aiheuttaa jotain vahinkoa, vain kyseisen sivustojen ylläpitäjää voidaan pitää vastuussa. Lisäksi emme ole vastuussa mistään keskustelupalstoilla, vieraskirjoissa tai postituslistoilla julkaistavasta materiaalista tai kommenteista

Pääkonttorin osoite:
E.M.P. Merchandising Handelsgesellschaft mbH
Darmer Esch 70 a
D 49811 Lingen
Germany

EMP Merchandising HGmbH
P.O. Box
D 49801 Lingen
Germany

Y-Tunnus:
2015966-8

Kaupparekisteri:
Registergericht Lingen/Ems, HRB 27 30

Johto:
Ernst Trapp, Dr. Jan Fischer

Asiakaspalvelu:
Puhelin:
013 788 1800
ma-pe 9.00 - 18.00
Puhelu maksaa normaalin paikallisverkko- tai matkapuhelun hinnan.
Sähköposti:
asiakaspalvelu@emp.fi

Postiosoite:
EMP
PL 35
80101 Joensuu

Verkkovälitteinen riidanratkaisu artiklan 14, pykälän 1 mukaisesti - asetus kuluttajansuojasta: Euroopan komissio tarjoaa verkkovälitteiseen riidanratkaisuun (ODR) alustan, jonka löydät osoitteesta  http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Emme ole valmiit, emmekä velvollisia osallistumaan riidanratkaisumenettelyyn, ennen kuin kuluttaja vie asian eteenpäin.